Informacja dla przedsiębiorców o obowiązku uzyskania wpisu do rejestru działalności gospodarczej w zakresie odpadów komunalnych
I N R O R M A C J A
O UZYSKANIU WPISU DO REJESTRU DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI
Zgodnie z ustawą z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152, poz. 897) od 1 stycznia 2012 r. przedsiębiorca prowadzący działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Lewin Brzeski jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej w Urzędzie Miejskim w Lewinie Brzeski.
Przedsiębiorcy, którzy w dniu 01.01.2012 r. (art. 14 z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152, poz. 897) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej, w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, czyli do dnia 31 grudnia 2012 r.
Wpis do rejestru dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek powinien zawierać:
Do wniosku należy dołączyć:
Opłaty skarbowe:
UWAGA! Przedsiębiorcy, którzy w dniu 1 stycznia 2012 r. posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru.
- w kasie Urzędu Miejskiego w Lewinie Brzeskim;
- przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Lewinie Brzeskim nr 05 8870 0005 1003 0100 1850 0203
Wpis do rejestru jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze, do 7 dni od dnia wpływu wniosku do rejestru działalności gospodarczej (art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie gospodarczej).
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań (art. 9d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach):
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do (art. 9e ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach):
Szczegółowe wymagania dla podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości określi w drodze rozporządzenia minister właściwy do spraw środowiska w porozumieniu z ministrem właściwym ds. gospodarki.
Na dzień 31.01.2012 r. ww. rozporządzenie nie weszło w życie, projekt rozporządzenia znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Środowiska.
Podstawa prawna:
|
Wersja XML